Tuesday 20 August 2013

Sehari Selepas Hari Lahirku..


Assalamualaikum.....sunyi aje pagi-pagi nie.....semua anak-anak dah ke sekolah...suami dah pegi kerja....tingggal aku tengah mengadap laptop nie...

Selamat Hari Lahirku yang ke .....(dah tua pun)...sudah sehari berlalu selepas bertambahnya usiaku...Pada orang lain, Hari lahir, pertambahan usia biasa aje tapi pada aku ianya terlalu penting.  KENAPA ?  Tahun ini merupakan tahun kembalinya semangatku yang telah hilang pada jangkamasa yang agak lama... mungkin 2 atau 3 tahun lepas. Berbagai perkara terjadi kepadaku...dan hanya aku sorang yang merasainya...orang lain mungkin akan kesian atas apa yang berlaku padaku tapi yang merasakannya adalah diri aku sendiri. Walaupun aku nie jenis happy go lucky macam xda masalah seperti sesetengah sahabat2 dan keluargaku sering mengatakannya....tapi hakikatnya bila aku bersendirian terutama sewaktu berada di sejadah menghadap Penciptaku aku akan mula menangis dan sentiasa berdoa agar aku diberikan kekuatan, pedoman, kuatkan imanku serta berilah aku Taufik dan Hidayah agar aku dapat meneruskan kehidupanku ini.  Amin Ya Allah Amin Ya Rahim......Syukur...

Agak sedih juga sebab semalam masing-masing terlupa tarikh keramat bagiku...terutama orang yang paling rapat denganku....bukan untuk meraikannya sebagai sebuah Pesta hebat tetapi cukup sekadar ucapan yang paling aku nantikan....Aku mahu semua orang merasakan semangatku yang telah kembali semula..kerana merekalah tulang belakang aku selama ini.  Hemmm.....

Keceriaanku kembali disebelah petang bila anak2 mula mengucapkan Happy Birthday ibu begitu juga dengan bonda tersayang di PD Hjh Zaliha bt Hj Nordin, adik-adik mula menghantar mesej, kawan-kawan menghantar ucapan di FB.....wah seronoknya...barulah ceria sikit suasana.  Aku keluar menghantar tempahan kek marble pada customer pun dengan hati yang berbunga-bunga...walaupun pokok yang sepatutnya pagi2 lagi dah wish kat aku masih belum bersuara....Keceriaan bertambah bila ada customer minta hantar contoh door gift untuk wedding anak saudara dia....Alhamdulillah....syukur rezeki nie...Syukur Ya Allah......

Malam sahabat suamiku datang bertandang sambil berhari raya...sempatlah masak kuew teow goreng tomyam...pelik tapi benar...aku kan memang suka mencuba sesuatu yang baru (tak sempat amik gambo dah licin satu mangkuk hehehe).  Mereka suka nampaknya...Anak-anak ajak keluar makan selepas tetamu pulang, untuk meraikan harijadi ibu mereka...TERIMA KASIH ANAK-ANAKKU tiba-tiba ada orang tu terperanjat dan berkata "EH HARI INI 20hb HARIJADI AWAK KAN"..............Hemmmm..........

PETUA UNTUK HARI INI

Open house nak buat puding tetapi puding lambat nak beku :
Caranya masukkan loyang yang akan digunakan ke dalam peti sejuk di tempat beku (bahagian frozen). Biarkan selama 20 hingga 30 minit.  Kemudian keluarkan.  Tuangkan adunan ke dalam loyang tadi dan masukkan semula ke dalam peti sejuk(bahagian chiller aje).  Hasilnya anda tidak perlu menunggu lama untuk menikmatinya.

SELAMAT MENCUBA!!!       -Lebih banyak petua di PETUA -








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved norlizasarno70.blogspot.com